
Woordje van onze nieuwe voorzitter Yvan Struyve
Eerst en vooral wil ik Roger, Veerle, Emile, Katleen en Karel bedanken voor hun jarenlange inzet voor Avanti Brugge Dames (het vroegere Eureka en DBB). Zonder hen zou Avanti Brugge Dames niet staan waar het zich vandaag bevindt.
Verleden jaar zagen we al nieuwe enthousiaste mensen toetreden tot het bestuur. Roger, Veerle, Emile, Katleen en Karel vonden dat het dan ook tijd was om de fakkel door te geven aan die nieuwe mensen om zo te zorgen voor een nieuwe dynamiek binnen Avanti Brugge Dames.
Het goede nieuws is dat zij verbonden blijven bij Avanti Brugge Dames. Roger wordt erevoorzitter binnen het bestuur. Naast het bestuur zal Emile als vertrouwenspersoon binnen de vereniging fungeren, Katleen zal verder instaan voor de relatie met stad Brugge/subsidies… Veerle tenslotte zal verder haar taak als teamofficial bij de One opnemen en is altijd bereid om te helpen bij onze evenementen.
We zijn ook blij 3 nieuwe leden binnen het bestuur te verwelkomen. Katrien wordt verantwoordelijk voor de financiële cel, Charlotte wordt verantwoordelijk voor het secretariaat seniors en Pauline komt de sportieve cel versterken.
Ik wil ook nog van de gelegenheid gebruikmaken om de visie binnen Avanti Brugge Dames voor de volgende jaren eens toe te lichten:
A. Het is onze bedoeling om een kwalitatieve opleiding te geven aan al onze speelsters.
B. Iedere jeugdspeelster krijgt de mogelijkheid om door te groeien naar één van onze
drie senior ploegen, respectievelijk 1e landelijke, 2e landelijke en 2e provinciale.
C. We werken met gediplomeerde en geëngageerde coaches/trainers die open staan voor
verdere bijscholing.
D. Waarden als fair-play, ploeggeest en inzet, onderling respect en gezondheid dragen wij hoog in het vaandel. Samen winnen, samen leren verliezen, samen bouwen op een pedagogisch verantwoorde manier.
Naast het sportieve zullen wij ook inzetten op een totale beleving binnen Avanti Brugge Dames. Om dit te realiseren werd de werkgroep evenementen opgericht. Stefaan neemt hier het heft in handen samen met Annick, Fré, Jean-Marie, Heidi en Stefanie. Hun missie: verschillende (sportieve) activiteiten organiseren. Er zijn tal van ideeën waarmee ze jullie later dit jaar willen verrassen! Ik hoop zoals iedereen dat we in augustus opnieuw kunnen starten. Momenteel traint de basket school en U12 verder tot eind mei en zijn er voor U14 tot U19 op zaterdag outdoor trainingen en dit ook tot eind mei. Het doet ons echt deugd deze meisjes terug op de basketcourt te zien.
Ook wil ik onze 4 nieuwe trainers verwelkomen: Leen (U10), Pieter ( U12), Joachim (U16) en
Bruno (One). Zij versterken ons huidig trainersteam: Emanuel (U14), Dennis (U19), Kenny (Three), Chris (Two) en Felke & Fien (Basketbalschool).
Tot slot een woordje van dank aan onze sponsors: Van Acker & Baeke, Play It, FlowSparks, COENCO, meubelen Weyne, Dekom, catering Bossie, Bistro Nautique, La Finesse en firma Vandaele. Bent U geïnteresseerd om ook sponsor te worden, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze ondervoorzitter Vincent (0478 722 195). Wij werken met u een creatief voorstel op maat uit waarbij uw bedrijf/zaak de nodige publiciteit zal krijgen. Kleine of grote sponsors, iedereen welkom!
Hou het gezond en sportieve groeten
Yvan Struyve
